Teamleder i Familieafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Teamleder i Familieafdelingen
Motiveres du af at skabe forandringer i den faglige praksis?
Kan du fungere på en arbejdsplads i en planlagt forandringsproces?
Kan du motivere medarbejdere med behov for faglig støtte?
Har du et udpræget tværfagligt mindset? Kan du holde fokus på økonomi i din ledelse?

Kan du svare JA til ovenstående spørgsmål, er du formentlig den nye teamleder, som vi søger.

Vores dygtige teamleder skal på barsel og som det er tilfældet når medarbejdere skal på barsel, er vi dristige og fastansætter endnu teamleder. Når nuværende leder kommer tilbage fra barsel, fordeler vi ledelsesopgaven på tre teamledere i myndighed. Du skal altså være parat til at have en ledelsesopgave ved din ansættelse og måske en anden efter de første 8 måneder.

Vores politikere har besluttet at tilføre familieafdelingen betydelige ressourcer. Hensigten er at skabe attraktive arbejdspladser og styrke kvaliteten i sagsbehandlingen. Vi har på denne baggrund iværksat en dynamisk 5-årig udviklingsplan, som har til formål at skabe en moderne familieafdeling og vi er godt på vej. Vi drifter og udvikler på samme tid. Det er en stor opgave for dine medarbejdere og dig som leder. Til gengæld har medarbejderne fornuftige sags tal. Opbakningen fra vores kolleger i de andre afdelinger i kommunen er vi taknemmelige for - og føler os forpligtede af. Du kan blive en del af denne spændende rejse mod faglig kvalitet.

Om opgaven:
Teamlederstillingen rummer aktuelt ledelse af to teams:

  • Specialteamet, som løser myndighedsopgaver i forhold til børn og unge med funktionsnedsættelser.
  • Ungeteamet, som løser myndighedsopgaver i forhold til unge i alderen 12-18 år samt efterværn.

Der er pt. 3 medarbejdere i specialteamet og 9 medarbejdere i ungeteamet. Du skal således kunne navigere i en stilling, hvor du fagligt kan støtte op om en bred lovgivning. Vi er i overvejelser om den fremtidige organisering som følge af Barnets lov og udvikling af det tværfaglige samarbejde. Din ledelsesopgave, kan således ændre sig over tid og du har mulighed for at præge denne proces.

Dine opgaver bliver:

  • at sikre fælles faglighed og praksis på tværs af teams og afdeling i løsningen af vores kerneopgave
  • At yde faglig sparring.
  • At afholde sagsgennemgange med medarbejderne med udgangspunkt i lovgivningsmæssige krav og interne arbejdsgange
  • At indgå i samarbejde med afdelingsleder, ledelsesteam og økonomistab om budgetplanlægning og økonomistyring med afsæt i økonomiske handleplaner
  • At kvalitetssikre børnefaglige undersøgelser, handleplaner og afgørelser.
  • At facilitere socialfaglige sparringsmøder
  • At kvalificere og understøtte indstillinger til Børn & Unge udvalget og visitationsudvalg
  • At have fokus på arbejdet med at styrke et godt arbejdsmiljø på tværs af opgaver og ansvarsområder
  • At medvirke til implementering af barnets lov.
  • At varetage en række opgaver omkring drift og personaleledelse, herunder f.eks. ansættelse, MUS-samtaler, organisering af ferieplanlægning, håndtering af sygefravær mv.

Hvem er vi:

Først og fremmest er vi en afdeling, hvor vi er glade for hinanden, vores kolleger i andre afdelinger, vores job med en stærk tro på fremtiden. Der er stor motivation for at vi i fællesskab kan skabe en moderne familieafdeling. Vi er i gang med at bygge afdelingen op med arbejdsgangsbeskrivelser, involvering af Komponent (Barnets lov), Riedl & Co. (økonomi), Sarah Steffen (Skriftlighed), ICS (Københavns Professionshøjskole) og andre kommer til. Der er en erkendelse af udfordringerne i medarbejdergruppen, hos lederne og i centerledelsen. Vi kan allerede nu, fire måneder, inde i udviklingsplanen se mange tegn på, at det går i den rigtige retning.

Hver tredje socialrådgiver i afdelingen starter deres karriere hos os og vi rekrutterer i disse år mange nyuddannede. De seneste måneder er der dog kommet erfarne kolleger til. Det er en ny glædelig udvikling. Vi lægger mange kræfter i systematisk introduktion af nye medarbejdere således, at deres første møde med faget giver lyst til mere. Du skal derfor have lyst til at klæde engagerede, nysgerrige nyuddannede socialrådgivere på med alle de muligheder og udfordringer, som det giver.

Familieafdelingen består af administrationen, modtagelsen, børneteamet, ungeteamet, specialteamet, Familieplejekonsulenter, støtte- og behandlingsteamet og døgninstitutionen Nordstjernen. Vi er pt 80 medarbejdere i afdelingen. Ledelsesteamet består af to myndighedsledere og to tilbudsledere samt en afdelingsleder, der brænder for at lykkes med kerneopgaven sammen med medarbejderne.

Om dig

Dine værdier er funderet i en transparent, inddragende og tilgængelig tilgang til ledelsesopgaven, hvor understøttelse af inddragelse og samarbejde med børnene, familien og netværket betragtes som faglig kvalitet. Det er vigtigt for os, at du har mod på at implementere og forankre processer og arbejdsgange, der skal understøtte en stabil og produktiv drift og sikre en god medarbejdertrivsel og en tilfredsstillende borgerrejse igennem vores system.

Vi forestiller os, at du er uddannet socialrådgiver eller har anden relevant uddannelse med kendskab til socialområdet og servicelovens bestemmelser om børn og unge. Desuden har du erfaring med eller lyst til ledelse.

Du er optaget af at skabe gode samarbejder og tværfaglige fællesskaber både internt i organisationen såvel som eksternt. Du involverer medarbejderne i udvikling af de gode løsninger og du er god til at kommunikere.

Herudover lægger vi vægt på at du:

  • har ordentlighed, uhøjtidelighed, humor, samarbejdsfokus og empati som en vigtig del af dit værdisæt
  • har et udpræget tværfagligt mindset
  • kan være en synlig, retningsvisende og nærværende leder
  • arbejder loyalt i de faglige spor der er besluttet mhp. at sikre, at de videreføres i en travl hverdag
  • kan lede med fokus på kerneopgaven og borgeren i centrum i tråd med den faglige retning
  • kan bevare ro og træffe velovervejede beslutninger i en hverdag med komplekse sagsforløb
  • har evnen til at skabe tillid og tryghed for både borgere og medarbejdere/samarbejdspartnere
  • arbejder systematisk og effektivt og er drevet af at levere resultater sammen med andre
  • kan oversætte og formidle politiske prioriteringer

Vi tilbyder:

Et spændende job med variation og en unik mulighed for at understøtte og motivere engagerede medarbejdere i kerneopgaven. Vi har trivsel og arbejdsmiljø højt på dagsordenen og arbejder målrettet med styrket faglighed og prioriterer derfor rum til gensidig sparring og vidensdeling i et tæt samarbejde med andre afdelinger i kommunen og samarbejdspartnere. I Center for Børn, Unge og Familier har vi et målrettet fokus på, at lykkes tværfagligt og det kommer vi til at lægge mange kræfter i de kommende år.

Vores arbejdsplads er et hyggeligt center i overskuelige rammer, hvor vi kender hinanden på tværs af enheder. Arbejdspladsen ligger i Nykøbing Sjælland en times kørsel fra København. Det er også muligt at komme hertil fra Nordsjælland med en færgeforbindelse fra Hundested. Vi tilbyder mulighed for fleksible arbejdstider og hjemmearbejde.

Det praktiske:

  • Stillingen er til besættelse den 1. juli 2024 eller snarest derefter.
  • Løn- og ansættelse forhandles individuelt ud fra dit fagorganisatoriske tilhørsforhold
  • Der vil blive indhentet børne- og straffeattest ved ansættelse
  • Ansøgningsfrist søndag den 12. maj 2024.
  • Samtaler forventes afholdt onsdag den 15. maj 2024 og tirsdag den 28. maj 2024.
  • Spørgsmål til stillingen og anmodning om organisationsdiagram, udviklingsplan m.v. kan rettes til afdelingsleder Steen Bager på telefon 24 64 33 19 mail: steba@odsherred.dk eller teamleder Marianne Vestergaard Poulsen på telefon 59 66 65 37 mail: mavpo@odsherred.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odsherred Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6037679

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet