Handicapfaglig koordinator søges til udvikling og sparring i børne-handicapområdet i Odsherred Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at være vores faglige fyrtårn på børne-handicapområdet, udvikle sikker drift, være med til at dygtiggøre dine tre kolleger og understøtte den faglige ledelse i forbindelse med sagsbehandlingen af målgruppen fra 0-18 år? Har du mod på store udfordringer?
Vi søger en handicapfaglig koordinator, som har socialfaglig baggrund og en stor interesse for børnehandicapområdet.

Om stillingen
Som handicapfaglig koordinator er din arbejdstid fordelt med 18,5 timer til koordinatorfunktionen og 18,5 timer til sagsbehandlingsopgaver. Du får et tæt sparringsrum med teamleder, afdelingens anden socialfaglige koordinator og afdelingens socialjuridiske konsulent. Du understøtter medarbejdere i specialteamet og løser opgaver, underviser og yder faglig sparring på tværs af afdelingen. Du vil blive afdelingens handicapfaglige fyrtårn og central aktør når vi i 2026 skal samarbejde med socialstyrelsens task force på børne- handicapområdet. Teamet består af to rådgivere på fuld tid, en administrativ medarbejder og dig. Det er under overvejelse om teamet skal opnormeres yderligere. Pt. har vi ansvaret for ca. 125 børn. Det forventes, at sagstallet over tid vil være faldende i takt med at arbejdet bliver mere effektivt organiseret.

Som socialfaglig koordinator skal du:

  • yde faglig sparring og vejledning til medarbejderne dels i det daglige arbejde, dels i forbindelse med sagsgennemgang med børne- og ungerådgiverne, og som mødeleder på vores ugentlige teammøder
  • medvirke til at sikre fristoverholdelse og til at kvalitetssikre afgørelser
  • deltage i møder sammen med børne- og ungerådgiverne i komplekse sager eller som en del af oplæringen af børne- og ungerådgiverne
  • planlægge og facilitere faglig udvikling i form af fx oplæg eller workshops
  • udvikle og kvalificere vores sagsbehandling, fx arbejdsredskaber
  • understøtte, at teamet udfører en tæt opfølgning i forhold til, om indsatsen virker og har den ønskede effekt
  • understøtte teamets tætte kontakt og kontinuerlige inddragelse af netværket omkring barnet
  • understøtte, at sagsbehandlingen lever op til god forvaltningsskik i forhold til retssikkerhed og fristoverholdelse.

Vi forventer, at du

  • har en relevant uddannelse og evt. efteruddannelse
  • har interesse i at oplære og lære fra dig
  • har indgående kendskab til og erfaring med myndighedsarbejdet inden for børne-handicapområdet
  • er vedholdende, systematisk, har indsigt i og vil anvende ICS-metoden systematisk og en evne til at følge tiltag og processer til dørs.
  • har lyst til at arbejde udviklingsorienteret og har fokus på faglig udvikling
  • har personlig gennemslagskraft og er i stand til at kommunikere anerkendende og tydeligt – både skriftligt og mundtligt
  • bidrager til at omsætte metoder, lovgivning og strategier til praksis
  • formår at samarbejde på tværs af fagområder og forvaltninger
  • har kendskab til DUBU, ICS og netværksinddragelse (er en fordel)

Vi kan tilbyde dig:

  • et arbejde med en høj grad af indflydelse og medansvar
  • en engageret medarbejdergruppe, der samarbejder om at løfte opgaverne i en uformel, humoristisk og afslappet tone.
  • at blive en del af en stor offentlig forvaltning med mange spændende udviklingstiltag og muligheder
  • et afslappet mindre miljø
  • tæt faglig sparring i forhold til koordinatoropgaven
  • at blive en del af et tæt koordinatorfællesskab i afdelingen
  • supervision

Hverdagen i afdelingen
På børne-handicapområdet er vi hver dag i kontakt med børn med handicap og deres familier, som har brug for vores faglige viden og indsats for at skabe positive forandringer i barnets liv. For at løse den opgave bruger vi mange forskellige kompetencer både faglige og personlige.

Når familierne kommer til os, er de ofte i sorg eller krise, og der er stort behov for empati, situationsfornemmelse og rummelighed i mødet. Vi møder barnet og familierne med en faglig nysgerrighed ift., hvad vi kan tilbyde, og vi søger proaktivt at tænke i løsninger og muligheder.

Vi bestræber os på at være tydelige i vores kommunikation om, hvad der skal ske, og hvad mulighederne er. Vi inddrager barnet og familierne og kommunikerer klart og tydeligt, så de føler sig set og hørt.

Det er ikke altid, vi kan imødekomme barnets og familiernes ønsker. Vi skal træffe og formidle afgørelser indenfor givne rammer og gældende lovgivning. I den forbindelse sætter vi en ære i at formidle information og afgørelser, der bygger på et juridisk og socialfagligt grundlag på en måde, så det bliver let forståeligt for modtageren.

Vi lægger vægt på faglig sparring i hverdagen og på, at man åbent kan drøfte, hvis man er i tvivl eller har brug for andres perspektiver på en sag. Vi lægger vægt på, at vi kender hinanden som kolleger til gavn for både trivslen og fagligheden.

Hvem er vi:

Først og fremmest er vi en afdeling, hvor vi vægter fællesskabet i hele afdelingen og ikke mindst vægter vi tværfagligheden. Der er stor motivation for at vi kan skabe en moderne familieafdeling. Vores politikere prioriterer vores afdeling og støtter op om den 5-årige udviklingsplan, der rummer massiv kompetenceudvikling. Vi ved, at meget skal gøres for at vi kommer i mål med sagsbehandlingen. Det er kommet som en overraskelse at børne-handicapområdet er så udfordret som tilfældet er. Derfor har vi nu kaldt på socialstyrelsens taskforce på børne-handicapområdet. Vi ændrer nu organiseringen således, at vi prioriterer at ansætte dig og samtidig ansætter vi en administrativ medarbejder med sagsbehandlingsopgaver og ansvar for planlægning af opfølgninger.

Familieafdelingen består af Modtagelsen, Børneteamet, Ungeteamet, Specialteamet, Støtte- og behandlerteamet, døgninstitutionen Nordstjernen, vores familieplejekonsulenter og et administrativt team. Vi er pt 80 medarbejdere i afdelingen. Ledelsesteamet består af to myndighedsledere og to tilbudsledere samt en afdelingsleder, der brænder for at lykkes med kerneopgaven sammen med medarbejderne. Der er i øjeblikket optimisme og tro på fremtiden i afdelingen.

Du refererer til teamleder for unge- og specialteamet i Familieafdelingen. Du udøver distribueret ledelse uden personaleansvar.

Det praktiske:

  • Stillingen er til besættelse snarest.
  • Hvis du ønsker færre timer end fuld tid, bedes du anføre dette i din ansøgning.
  • Løn- og ansættelse forhandles individuelt ud fra dit fagorganisatoriske tilhørsforhold
  • Der vil blive indhentet børne- og straffeattest ved ansættelse
  • Ansøgningsfrist: 24.10.2024
  • Spørgsmål til stillingen kan rettes til teamleder Christel Zukunft telefon 4139 9855

www.odsherred.dk kan du finde yderligere information om Odsherred Kommune.

Vi regner med at afholde samtaler den 28.10.2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odsherred Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6125072

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet