Socialfaglig koordinator i Familieafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Socialfaglig koordinator i Familieafdelingen
Motiveres du af at hjælpe nyuddannede sagsbehandlere ind i den faglige praksis?

Kan du stå for introduktion og undervisning af de nye sagsbehandlere i afdelingen?
Kan du motivere medarbejdere med behov for faglig støtte?

Kan du fungere på en arbejdsplads, hvor der er plads til forbedring?
Har du et udpræget tværfagligt mindset?

Kan du svare ja til ovenstående spørgsmål, er du formentlig vores nye socialfaglige koordinator.

Vores modige politikere har besluttet at tilføre Familieafdelingen 10 stillinger fordelt på sagsbehandlere, jurist, socialkonsulent og familiebehandlere. Hensigten er at skabe attraktive arbejdspladser og styrke kvaliteten i sagsbehandlingen. Opbakningen fra vores kolleger i de andre afdelinger i kommunen er vi taknemmelige for - og føler os forpligtede af. Du kan blive en del af denne spændende rejse mod faglig kvalitet.

På denne baggrund har vi besluttet at nyoprette en socialfaglig koordinatorstilling målrettet afdelingens p.t. 7 nyuddannede på tværs af teams.

Om opgaven:

Hver fjerde socialrådgiver i afdelingen starter deres karriere hos os og vi rekrutterer i disse år primært nyuddannede. Vi forventer, at flere er på vej. Det er unge med et stort potentiale, som typisk ikke har været i praktik i en familieafdeling. De kommer med en generalistuddannelse, begrænset viden om myndighedsarbejdet og drømme og håb om at gøre en forskel for udsatte børn og unge. Derfor lægger vi mange kræfter i systematisk introduktion af nye medarbejdere således, at deres første møde med faget giver lyst til mere. Du skal have lyst til at klæde engagerede, nysgerrige nyuddannede socialrådgivere på med alle de muligheder og udfordringer, som det giver.

Den socialfaglige koordinator har til opgave at:

  • Udarbejde introduktionsplan for nyuddannede sagsbehandlere
  • Planlægge og facilitere det modulopbyggede program ”Morgendagens stjerner”
  • Afholde månedlig drøftelse med nyuddannede, teamledere og afdelingsleder i forhold til løbende forventningsafstemning og udviklingsinitiativer
  • Deltage i vanskelige møder sammen med nyuddannede sagsbehandlere efter aftale med teamleder
  • Deltage i nye mødetyper sammen med nyuddannede sagsbehandlere
  • Påtage sig mentorrollen forhold til faste sparringsforløb med nyuddannede sagsbehandlere med mindre end 3 års erfaring på tværs af teams
  • Ansvarlig for studerende og samarbejde med professionshøjskolerne
  • Gennemføre støttende forløb for andre medarbejdere, som har behov for faglig støtte
  • Være behjælpelig ved sagsgennemgange, som teamleder har behov for hjælp til, i det omfang tiden er til det

Hvem er vi:

Først og fremmest er vi en afdeling, hvor vi er glade for hinanden, vores kolleger i andre afdelinger, vores job med en stærk tro på fremtiden. Der er stor motivation for at vi i fællesskab kan skabe en moderne Familieafdeling. I Familieafdelingen har vi de seneste år arbejdet sammen med social- og boligstyrelsens Task Force. Det har øget kvaliteten i sagsbehandlingen og vi skal helt i mål.

Familieafdelingen består af Modtageteamet, Børneteamet, Ungeteamet, Specialteamet, Intern Støtte- og behandlerteamet, administrationen, Familieplejekonsulenter og døgninstitutionen Nordstjernen. Vi er pt 80 medarbejdere i afdelingen. Ledelsesteamet består af to myndighedsledere og to tilbudsledere samt en afdelingsleder, der brænder for at lykkes med kerneopgaven sammen med medarbejderne. Der er i øjeblikket optimisme og tro på fremtiden i afdelingen.

Du refererer til afdelingslederen i Familieafdelingen og koordinerer tæt med de to teamledere i myndighed. Du udøver distribueret ledelse uden personaleansvar.

Om dig

Dine værdier er funderet i en transparent, inddragende og tilgængelig tilgang til koordinatorrollen, hvor understøttelse af inddragelse og samarbejde med børnene, familien og netværket betragtes som faglig kvalitet. Det er vigtigt for os, at du har mod på at implementere og forankre processer og arbejdsgange, der skal understøtte en stabil og produktiv drift og sikre en god trivsel hos de nye kolleger.

Vi forestiller os, at du er uddannet socialrådgiver eller har anden relevant uddannelse med kendskab til socialområdet og servicelovens bestemmelser om børn og unge.

Du er optaget af at skabe gode samarbejder og tværfaglige fællesskaber både internt i organisationen såvel som eksternt. Du involverer medarbejderne i udvikling af de gode løsninger og du er god til at kommunikere.

Herudover lægger vi vægt på at du:

  • har ordentlighed, uhøjtidelighed, humor, samarbejdsfokus og empati som en vigtig del af dit værdisæt
  • kan være synlig, retningsvisende og nærværende
  • arbejder loyalt i de faglige spor der er besluttet mhp. at sikre, at de videreføres i en travl hverdag
  • kan understøtte medarbejderne med fokus på kerneopgaven og borgeren i centrum i tråd med den faglige retning
  • kan bevare ro i en hverdag med komplekse sagsforløb
  • har evnen til at skabe tillid og tryghed for både borgere og medarbejdere/samarbejdspartnere
  • Kan trives i en funktion, hvor du både arbejder selvstændigt og koordinerer tæt med de to afdelingsledere

Vi tilbyder:

Et spændende job med variation og en unik mulighed for at understøtte og motivere engagerede medarbejdere i vores kerneopgave. Vi har trivsel og arbejdsmiljø højt på dagsordenen og arbejder målrettet med styrket faglighed og prioriterer derfor rum til gensidig sparring og vidensdeling i et tæt samarbejde med andre afdelinger i kommunen og samarbejdspartnere. I Center for Børn, Unge og Familier har vi et målrettet fokus på, at lykkes tværfagligt og det kommer vi til at lægge mange kræfter i de kommende år.

Vores arbejdsplads er et hyggeligt center i overskuelige rammer, hvor vi kender hinanden på tværs af enheder. Arbejdspladsen ligger i Nykøbing Sjælland en times kørsel fra København. Det er også muligt at komme hertil fra Nordsjælland med en færgeforbindelse fra Hundested. Vi tilbyder mulighed for fleksible arbejdstider og hjemmearbejde.

Det praktiske:

  • Stillingen er til besættelse den 1. januar 2024
  • Løn- og ansættelse forhandles individuelt ud fra dit fagorganisatoriske tilhørsforhold
  • Der vil blive indhentet børne- og straffeattest ved ansættelse
  • Ansøgningsfrist søndag den 19. november 2023 og der indkaldes løbende
  • Samtaler forventes afholdt torsdag den 23. november 2023
  • Spørgsmål til stillingen kan rettes til Afdelingsleder, Steen Bager, telefon 24 64 33 19

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odsherred Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5935090

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet